Skylt Hästhagen

Hästhagen ligger strax utanför Fristad i Västra Götaland i en härlig naturskön miljö. Ursprungligen var det som är Hästhagen idag en bondgård med tillhörande ägor, men är idag en fullskalig lägergård i bra skick där det på senare år genomförts större renoveringar. Marken och fastigheterna ägs och sköts av KFUM Borås Samorganisation sedan 60 år tillbaka.

Hästhagen ligger vackert i ett naturskönt område med närhet till bad och fina vandringsleder. En perfekt plats för möten, rekreation eller för att spela en match på den stora basked. Möjlighet till kanothyrning finns också.

Hästhagen rymmer stora sällskap med sovplatser för upp till 80 personer, men består av flera byggnader och lämpar sig därmed likväl även till mindre sällskap.

Hästhagen. Profil.

Du kan hyra gården för såväl privata arrangemang, såväl som förening, skola, eller företag etc. Läs mer om möjlighet till att hyra Hästhagen på hemsidan. Använd kontaktformuläret för att skapa en förfrågan.

Vägbeskrivning till lägergården

• Från Borås Vängavägen/väg 42
  • I Fristad sväng vänster fortsätt på väg 42.
  • Vänstersväng efter Ärtingevägen (skylt KFUM lägergård)